5 dôvodov, prečo je copywriting dôležitý pre váš biznis

Slovo copywriting ste pravdepodobne už niekde počuli. Ale viete, čo všetko zvládne dobrý copywriter a prečo vám uľahčí život? Ak nie, tak čítajte ďalej, pretože vaša konkurencia to už pravdepodobne tuší.

Copywriting je umenie a veda strategicky podať informáciu, ktorá prinúti čitateľa, aby vykonal určitú akciu. Na rozdiel od redaktora, copywriter musí čitateľa zaujať natoľko, aby sa stal vaším zákazníkom. Každá jedna veta musí poskytovať užitočnú informáciu. Čitateľa najviac znechutí tzv. „slovná vata“ – obsah, ktorý iba vypĺňa prázdny priestor a mohol byť pokojne vynechaný.

Ako v sebe prebudiť kreativitu? 3 prekvapivo jednoduché spôsoby

Pablo Picasso, slávny kreatívny umelec, sa raz prechádzal po trhovisku, keď v tom ho zastavila jedna žena a povedala mu: „Pán Picasso, som vašou veľkou fanúšičkou, mohli by ste mi niečo nakresliť?“ Picasso sa usmial a na malý kúsok papiera niečo rýchlo nakreslil. „Nech sa páči, cena je jeden milión dolárov.“ povedal s úsmevom žene a podal jej nakreslené umelecké dielo na malom papieri. „Ale pán Picasso, veď vám to trvalo nakresliť iba 30 sekúnd!“ obhajovala sa žena. Picasso jej na to odpovedal: „Trvalo mi tridsať rokov, aby som bol schopný nakresliť to za 30 sekúnd.“

3 + 1 tip, ako si zregenerovať myseľ

Kurzor na monitore bliká a z obrazovky na vás nemo hľadí dokument s textom, ktorý by ste ani náhodou neoznačili prívlastkami ako svieži, originálny či úderný? Strávili ste nad ním hodiny alebo dokonca celé dni, máte zvládnutú tému, poznáte cieľovú skupinu – a napriek tomu to stále nie je ono?

Sformulované myšlienky sú akési vágne, pointa ťažkopádna, celkový dojem rozpačitý – jednoducho ideálna kombinácia na to, aby ste upadli do tvorivej depresie. Ako sa jej vyvarovať?

Blog náš každodenný

Možností ako komunikovať v online prostredí je dnes neúrekom.

Web stránka, na základe ktorej ľudia nájdu, čo robíte a čomu sa venujete poslúži výborne ako zdroj základných informácií pre vášho klienta.

Facebook môže skvele fungovať ako „rýchly kontakt s ľuďmi“.

Čo však v situácii, že si vás váš zákazník obľúbi, dokonca si vás na webe občas vyhľadá a zaujíma sa o to, čo práve robíte, čo nové ste pripravili, aký projekt ste zrealizovali a podobne?

4 tipy, ako pracovať z domu a nestratiť kreativitu

V súčasnej dobe sa na trhu práce čím ďalej, tým viac uplatňujú ľudia pracujúci na voľnej nohe – a z domu. Nielen copywriter, ale programátor, prekladateľ aj projektant trávi o samote zhrbený nad prácou celý deň. V domácom prostredí, v ktorom sa v tom lepšom prípade presuniete po prvej káve z izby do izby, je niekedy náročné udržať si správnu pracovnú morálku a ešte náročnejšie aj potrebnú dávku kreativity.
Stačí však dodržiavať niekoľko jednoduchých rád a podarí sa vám využiť svoj kreatívny potenciál aj v domácom prostredí.

5 tipov, ako prejsť z čítania k tvorivému písaniu

Každý z nás vie písať, učili sme sa to v prvej triede, ale písať a písať je rozdiel. Ak chcete tvoriť kvalitné a zaujímavé texty, stojí to čas, trpezlivosť a v neposlednom rade veľa praxe. Samozrejme, nájdu sa medzi nami aj takí, ktorí majú už prax zvládnutú, ale tí menej zdatní by sa mali každý deň zdokonaľovať v umení písať.

Ponúkam vám 5ctipov, ako prejsť z čítania k tvorivému písaniu.

Poznajte svoju cieľovú skupinu, píšte pre ňu a zarobte viac

Poznaj svoju cieľovú skupinu – tak znie jedna zo základných poučiek marketingu. Prečo je táto zásada dôležitá aj pre copywriterov a mali by ste si na ňu spomenúť pred písaním každého článku?

Pravidiel, ako správne písať, či ako sa stať správnym copywriterom, ste už zrejme čítali mnoho. S tipom, že vždy si treba dobre rozmyslieť, kto je cieľovou skupinou článku, ste sa teda už s najväčšou pravdepodobnosťou stretli. Napriek tomu sa mi stáva, že keď sa začínajúceho copywritera alebo blogera spýtam, pre koho článok určený, tak mi odpovie, že pre každého. Iste, prečítať si ho môže každý, ale je tento prístup správny?

Prečo je PR článok taký účinný a TV reklama taká drahá

Zamýšľali ste sa niekedy nad tým, aké by to bolo dostať váš biznis na televízne obrazovky? Na prvé počutie to môže znieť ako super nápad, veď reklama v televízii vôbec nie je lacná záležitosť, tak predsa sa účinok musí dostaviť! Ukážeme vám, že to tak vôbec nemusí byť a porovnáme si televízne reklamy s PR článkami na internete.

Hneď na úvod sa patrí napísať, že porovnávanie televíznych reklám s PR článkami nie je úplne jednoduché, keďže ide o dve odlišné (cenovo, dosahom a aj spracovaním) spôsoby prezentácie. Pokúsime sa však na to pozrieť z pohľadu účelnosti a efektívnosti pre rôzne druhy biznisu. Ukážeme vám, ako môžete cenovo dostupné PR články využívať vo svoj prospech a akým spôsobom vám môžu priniesť zákazníkov.

Biblia a tajomstvá copywritingu

Ľuďom zvyčajne nenapadá, že by mohli v Biblii hľadať tajomstvá copywritingu. V skutočnosti je však najpredávanejšou knihou všetkých čias pravdepodobne práve vďaka nim. No, možno trochu aj vďaka tomu, že je zdrojom všetkej múdrosti.

5 dôvodov, prečo by copywriteri mali čítať Bibliu

Väčšina z vás pravdepodobne nevie, čo tým myslím. Snažil som sa prečítať všetky dobré knihy o tajomstvách copywritingu. Dokonca som niektoré zásady vyskúmal sám. Ale nič sa nedá porovnať s tými najzákladnejšími radami z Biblie.