3 + 1 tip ako si zregenerovať myseľ

Kurzor na monitore bliká a z obrazovky na vás nemo hľadí dokument s textom, ktorý by ste ani náhodou neoznačili prívlastkami ako svieži,
originálny či úderný? Strávili ste nad ním hodiny alebo dokonca celé dni, máte zvládnutú tému, poznáte cieľovú skupinu – a napriek tomu to stále nie je ono?

Sformulované myšlienky sú akési vágne, pointa ťažkopádna, celkový dojem rozpačitý – jednoducho ideálna kombinácia na to, aby ste upadli do tvorivej depresie. Ako sa jej vyvarovať?

Blog náš každodenný

Možností ako komunikovať v online prostredí je dnes neúrekom.

Web stránka, na základe ktorej ľudia nájdu, čo robíte a čomu sa venujete poslúži výborne ako zdroj základných informácií pre vášho klienta.

Facebook môže skvele fungovať ako „rýchly kontakt s ľuďmi“.

Čo však v situácii, že si vás váš zákazník obľúbi, dokonca si vás na webe občas vyhľadá a zaujíma sa o to, čo práve robíte, čo nové ste pripravili, aký projekt ste zrealizovali a podobne?

4 tipy ako pracovať z domu a nestratiť kreativitu

V súčasnej dobe sa na trhu práce čím ďalej, tým viac uplatňujú ľudia pracujúci na voľnej nohe – a z domu. Nielen copywriter, ale programátor, prekladateľ aj projektant trávi o samote zhrbený nad prácou celý deň. V domácom prostredí, v ktorom sa v tom lepšom prípade presuniete po prvej káve z izby do izby, je niekedy náročné udržať si správnu pracovnú morálku a ešte náročnejšie aj potrebnú dávku kreativity.
Stačí však dodržiavať niekoľko jednoduchých rád a podarí sa vám využiť svoj kreatívny potenciál aj v domácom prostredí.

5 tipov ako prejsť z čítania k tvorivému písaniu

Každý z nás vie písať, učili sme sa to v prvej triede, ale písať a písať je rozdiel. Ak chcete tvoriť kvalitné a zaujímavé texty, stojí to čas, trpezlivosť a v neposlednom rade veľa praxe. Samozrejme sa nájdu medzi nami aj takí, ktorí majú už prax zvládnutú, ale tí menej zdatní by sa mali každý deň zdokonaľovať v umení písať.

Ponúkam vám päť tipov ako prejsť z čítania k tvorivému písaniu.

5 dôležitých vecí, ktoré by mal obsahovať každý dobrý titulok

Napísať dobrý titulok je umenie, ktoré sa však dá naučiť. Základom je upútať pozornosť čitateľa. Z neho sa v budúcnosti môže stať aj váš klient.

Prečo by ste mali pútať pozornosť?

Pretože v záplave všetkých informácií, rozmanitých článkov, ktoré na webe vyskakujú zo všetkých strán a snažia sa upútať pozornosť, máte na zaujatie potenciálneho čitateľa len zlomok sekundy. Kým sa stihnete spamätať, bude už dávno preč. Pritom množstvo článkov nie je ani obsahovo hodnotných. Ale aj tak majú o ne väčší záujem ako o ten váš, ktorý je poctivo napísaný.

Ako je to možné?

Skrátka majú chytľavejší titulok. Na ten kliknú ľudia radšej ako na nejakú suchú informáciu. Taký titulok vás prevalcuje a nikto sa o vašom článku nedozvie. Pritom ste sa tak snažili! Skončí v zabudnutí. Preto sa snažte pútať pozornosť jednoducho a jasne.

Nižšie nájdete 5 základných princípov, ktoré keď aplikujete, tak sa úspech musí dostaviť.

Poznajte svoju cieľovú skupinu, píšte pre ňu a zarobte viac

Poznaj svoju cieľovú skupinu – tak znie jedna zo základných poučiek marketingu. Prečo je táto zásada dôležitá aj pre copywriterov a mali by ste si na ňu spomenúť pred písaním každého článku?

Pravidiel, ako správne písať, či ako sa stať správnym copywriterom, ste už zrejme čítali mnoho. S tipom, že vždy si treba dobre rozmyslieť, kto je cieľovou skupinou článku, ste sa teda už s najväčšou pravdepodobnosťou stretli. Napriek tomu sa mi stáva, že keď sa začínajúceho copywritera alebo blogera spýtam, pre koho článok určený, tak mi odpovie, že pre každého. Iste, prečítať si ho môže každý, ale je tento prístup správny?

Prečo je PR článok taký účinný a TV reklama taká drahá

Zamýšľali ste sa niekedy nad tým, aké by to bolo dostať váš biznis na televízne obrazovky? Na prvé počutie to môže znieť ako super nápad, veď reklama v televízii vôbec nie je lacná záležitosť, tak predsa sa účinok musí dostaviť! Ukážeme vám, že to tak vôbec nemusí byť a porovnáme si televízne reklamy s PR článkami na internete.

Hneď na úvod sa patrí napísať, že porovnávanie televíznych reklám s PR článkami nie je úplne jednoduché, keďže ide o dve odlišné (cenovo, dosahom a aj spracovaním) spôsoby prezentácie. Pokúsime sa však na to pozrieť z pohľadu účelnosti a efektívnosti pre rôzne druhy biznisu. Ukážeme vám, ako môžete cenovo dostupné PR články využívať vo svoj prospech a akým spôsobom vám môžu priniesť zákazníkov.

Biblia a tajomstvá copywritingu

Ľuďom zvyčajne nenapadá, že by mohli v Biblii hľadať tajomstvá copywritingu. V skutočnosti je však najpredávanejšou knihou všetkých čias pravdepodobne práve vďaka nim. No, možno trochu aj vďaka tomu, že je zdrojom všetkej múdrosti.

5 dôvodov, prečo by copywriteri mali čítať Bibliu

Väčšina z vás pravdepodobne nevie, čo tým myslím. Snažil som sa prečítať všetky dobré knihy o tajomstvách copywritingu. Dokonca som niektoré zásady vyskúmal sám. Ale nič sa nedá porovnať s tými najzákladnejšími radami z Biblie.

Ako sa dosať zákazníkovi pod kožu v 100 slovách

Úžasný, skvelý, jedinečný, originálny, super, fantastický, famózny, vynikajúci, báječný…

Snažíte sa ovenčiť svoj produkt alebo službu podobným superlatívom v snahe zakódiť do podvedomia zákazníka informáciu o tom, že práve ten váš produkt je skutočne ten naj? Tak potom veľa šťastia.

Pri pomyslení na to, aké je všetko okolo nás super/skvelé/jedinečné a iné podobné sa netreba čudovať, že zákazník má pomaly, ale isto chuť akurát tak strčiť si dva prsty do krku a ignorovať takýto obsah. Ako mu teda podať informáciu, ktorú chceme, v čo najkratšom texte? Ak zákazníka nevieme upútať prvými sto slovami textu, bude ho zaujímať ďalších 1 100?

Čo tak začať pracovať efektívnejšie?

Kto by nepoznal situáciu, kedy sa nám do žiadnej úlohy nechce? Sadneme si k nej, ale zrazu vidíme v byte neporiadok, prepadne nás hlad alebo sme úplne dehydrovaní. Je až zarážajúce, koľko kreativity sa v nás zrazu nájde pri zdôvodňovaní odkladu úloh. Inými slovami prokrastinujeme, čiže odsúvame úlohy na neurčito. Prokrastinácia je nepriateľ hlavne pre ľudí, ktorí nemajú nad sebou šéfa s varovne zdvihnutým ukazovákom.