Poznajte svoju cieľovú skupinu, píšte pre ňu a zarobte viac

Poznaj svoju cieľovú skupinu – tak znie jedna zo základných poučiek marketingu. Prečo je táto zásada dôležitá aj pre copywriterov a mali by ste si na ňu spomenúť pred písaním každého článku?

Pravidiel, ako správne písať, či ako sa stať správnym copywriterom, ste už zrejme čítali mnoho. S tipom, že vždy si treba dobre rozmyslieť, kto je cieľovou skupinou článku, ste sa teda už s najväčšou pravdepodobnosťou stretli. Napriek tomu sa mi stáva, že keď sa začínajúceho copywritera alebo blogera spýtam, pre koho článok určený, tak mi odpovie, že pre každého. Iste, prečítať si ho môže každý, ale je tento prístup správny?

Prečo je PR článok taký účinný a TV reklama taká drahá

Zamýšľali ste sa niekedy nad tým, aké by to bolo dostať váš biznis na televízne obrazovky? Na prvé počutie to môže znieť ako super nápad, veď reklama v televízii vôbec nie je lacná záležitosť, tak predsa sa účinok musí dostaviť! Ukážeme vám, že to tak vôbec nemusí byť a porovnáme si televízne reklamy s PR článkami na internete.

Hneď na úvod sa patrí napísať, že porovnávanie televíznych reklám s PR článkami nie je úplne jednoduché, keďže ide o dve odlišné (cenovo, dosahom a aj spracovaním) spôsoby prezentácie. Pokúsime sa však na to pozrieť z pohľadu účelnosti a efektívnosti pre rôzne druhy biznisu. Ukážeme vám, ako môžete cenovo dostupné PR články využívať vo svoj prospech a akým spôsobom vám môžu priniesť zákazníkov.

Biblia a tajomstvá copywritingu

Ľuďom zvyčajne nenapadá, že by mohli v Biblii hľadať tajomstvá copywritingu. V skutočnosti je však najpredávanejšou knihou všetkých čias pravdepodobne práve vďaka nim. No, možno trochu aj vďaka tomu, že je zdrojom všetkej múdrosti.

5 dôvodov, prečo by copywriteri mali čítať Bibliu

Väčšina z vás pravdepodobne nevie, čo tým myslím. Snažil som sa prečítať všetky dobré knihy o tajomstvách copywritingu. Dokonca som niektoré zásady vyskúmal sám. Ale nič sa nedá porovnať s tými najzákladnejšími radami z Biblie.

Ako sa dostať zákazníkovi pod kožu v 100 slovách

Úžasný, skvelý, jedinečný, originálny, super, fantastický, famózny, vynikajúci, báječný…

Snažíte sa ovenčiť svoj produkt alebo službu podobným superlatívom v snahe zakódiť do podvedomia zákazníka informáciu o tom, že práve ten váš produkt je skutočne ten naj? Tak potom veľa šťastia.

Pri pomyslení na to, aké je všetko okolo nás super/skvelé/jedinečné a iné podobné sa netreba čudovať, že zákazník má pomaly, ale isto chuť akurát tak strčiť si dva prsty do krku a ignorovať takýto obsah. Ako mu teda podať informáciu, ktorú chceme, v čo najkratšom texte? Ak zákazníka nevieme upútať prvými sto slovami textu, bude ho zaujímať ďalších 1 100?

Čo tak začať pracovať efektívnejšie?

Kto by nepoznal situáciu, kedy sa nám do žiadnej úlohy nechce? Sadneme si k nej, ale zrazu vidíme v byte neporiadok, prepadne nás hlad alebo sme úplne dehydrovaní. Je až zarážajúce, koľko kreativity sa v nás zrazu nájde pri zdôvodňovaní odkladu úloh. Inými slovami prokrastinujeme, čiže odsúvame úlohy na neurčito. Prokrastinácia je nepriateľ hlavne pre ľudí, ktorí nemajú nad sebou šéfa s varovne zdvihnutým ukazovákom.

5 schodíkov k úspešnej PPC kampani

Popularita PPC kampaní v posledných rokoch stále stúpa. Dôvod je jednoduchý. Väčšina potenciálnych klientov sa stala voči blikajúcim bannerom imúnna. A preto sa mnohí pokúšajú priviesť zákazníkov na svoju stránku prostredníctvom PPC reklamy.

Vytvorenie takejto reklamy nie je až také jednoduché. Inzerenti nedbajú na kvalitu inzerátov a o pravopisných chybách ani nehovoriac. Preto vám prinášame našich 5 rád, ako na to.

Content marketing je v kurze. Vy ste o ňom ešte nepočuli?

Obsahový marketing, teda content marketing, je súčasným trendom, kedy všetci tvrdia, že text je kráľom úspechu. A majú pravdu. Pretože nič nie je podstatnejšie na webe ako samotný text.

Dnešné firmy si už zväčša uvedomujú, že vytvárať si aký-taký vzťah so svojimi zákazníkmi je prvým krokom k úspechu. Úprimne, máloktoré to však aj reálne dokážu na úrovni robiť. Ťažko si predstaviť zákazníka, ktorý by bol nadšený z toho, že sa ho nejaký bazár Horná-dolná pýta na pondelok v práci alebo či oslavuje aktuálny Deň čokolády. Popravde, skôr ho zaujímajú aktuálne akcie, zľavy a súťaže. V tomto prípade je hlad po interakcii s klientom na mieste, akurát je potrebné mu podsunúť tú správnu dobrotu.

Prečo je copywriting nevyhnutný pri komunikácii firmy?

Všetko so všetkým súvisí. Aj takto jednoducho môže znieť vysvetlenie na zdanlivo komplikovanú otázku. Taktiež vám takáto odpoveď môže pomôcť pri skúške z marketingu na vysokej škole, vraj to uznávajú. A nie nadarmo. Marketingová komunikácia ako proces sa skladá z viacerých menších častí, z ktorých každá má svoj význam.

Ako sa nestať klientom z pekla

V zahraničí je veľmi obľúbená stránka s názvom Clients from hell (Klienti z pekla), ktorá má už aj lokálnu českú podobu s názvom Český klient. Neustále na nej pribúdajú prepisy rozhovorov alebo krátke nepríjemné situácie, ktoré absolvovali dodávatelia webových, grafických či marketingových služieb so svojimi klientmi. Tieto zážitky sú už také populárne, že tie najlepšie sa tlačia na tričká a plagáty.

Samozrejme, záporným hrdinom týchto situácií je vždy klient. Raz je netrpezlivý, raz lakomý, tvrdohlavý alebo jednoducho – hlúpy. Opísať nepríjemnú, ale veľakrát aj ironicky vtipnú situáciu je liekom na dodávateľove nervy. Ale čo klient? Určite pre nikoho nie je príjemné, že sa mu smejú za chrbtom.

Chcete byť skvelými klientmi? Prečítajte si týchto pár rád, ktoré vám pomôžu stať sa – minimálne pre copywriterov – klientom z neba.