Ak ste doteraz nespoznali žiadneho copywritera osobne, máte dobrý dôvod zmeniť to. Nemôžem však zaručiť, že nenarazíte na jednu z výnimiek potvrdzujúcich pravidlo.
1. Radšej píšu ako hovoria
Copywriter dokáže v písomnej forme produkovať úžasné myšlienky. Ústny prejav je však preňho často tvrdším orieškom. Akonáhle má vystúpiť na verejnosti, trasú sa mu kolená a potia dlane. Nevie pochopiť ľudí, ktorí si trúfajú prednášať bez prípravy a ako na potvoru zožnú úspech. Príprava copywritera na ústny prejav býva dôsledná, pretože pozná svoje slabé miesta. Keď však prekoná svoje limity, dokáže ohúriť poslucháčov niekedy viac ako rodený „kecálek“.
2. Sú dobrými poslucháčmi
Táto schopnosť súvisí s predchádzajúcim bodom. Nepatria k tým, ktorí sa radi nechávajú počuť. Práve naopak, pozorne počúvajú, čo im iní hovoria. Preto sú z nich dobrí priatelia, ku ktorým sa chodia ľudia vyrozprávať.
3. Premyslia si, čo chcú povedať
Pre niekoho deformácia z písania, pre iných výhoda. Niekedy nie je na škodu najskôr pouvažovať a až potom začať hovoriť.
4. Málo slovami povedia veľa
Copywriter sa zväčša vyjadruje stručne, jasne a k veci. Bez zbytočných omáčok.
5. Empatia im nie je cudzia
Copywriter nie je copywriterom, pokiaľ sa nevie vcítiť do kože človeka, pre ktorého píše. Túto vlastnosť využívajú aj v osobnom živote a za to ich iní uznávajú.
6. Majú bohatý život
Či už ten vonkajší alebo vnútorný. Z čoho by inak čerpali námety na svoje texty?
7. Sú vnímaví
Ako inak by mohli pretaviť myšlienky a situácie, v ktorých žijú, do svojej tvorby?
8. Time management majú v malíčku
Pracovať na niekoľkých projektoch naraz by mnohých položilo. Copywriter si to však vždy vie nejako zázračne zladiť. Dokonca si nájde aj voľný čas, aby vám mohol robiť spoločnosť do kina či na lyžovačku.
9. Sú to perfekcionisti
… ale zdraví perfekcionisti. Urobia všetko pre to, aby ich dielo malo hlavu a pätu, myšlienku i dušu. Zároveň im je jasné, že to, čo napíšu, sa nemôže páčiť všetkým.
10. Majú zmysel pre humor
…a vedia ho zakomponovať do svojich textov. Veď si predstavte, ako by sa vám čítali nudné a suchopárne články. Takisto s humorom a nadhľadom berú aj texty iných, ako je napríklad tento 🙂
Pochváľte sa, aké máte s copywritermi skúsenosti vy?
Autor: Veronika Šindlerová