Slovo copywriting ste pravdepodobne už niekde počuli. Ale viete, čo všetko zvládne dobrý copywriter a prečo vám uľahčí život? Ak nie, tak čítajte ďalej, pretože vaša konkurencia to už pravdepodobne tuší.
Copywriting je umenie a veda strategicky podať informáciu, ktorá prinúti čitateľa, aby vykonal určitú akciu. Na rozdiel od redaktora, copywriter musí čitateľa zaujať natoľko, aby sa stal vaším zákazníkom. Každá jedna veta musí poskytovať užitočnú informáciu. Čitateľa najviac znechutí tzv. „slovná vata“ – obsah, ktorý iba vypĺňa prázdny priestor a mohol byť pokojne vynechaný.
Potrebujete text, ktorý hovorí rečou vašich zákazníkov
Ak chcete, aby váš text vzbudil dôveru a záujem, musíte sa vžiť do kože zákazníka a písať jeho jazykom. Nie je to vôbec jednoduchá práca. Dobrý copywriter si najprv urobí analýzu vašej cieľovej skupiny a zistí, čo váš zákazník potrebuje a čoho sa obáva. Ak svoju prácu urobí poctivo, nájde spôsob, akým čitateľa zaujať, informovať alebo pobaviť a ešte ho aj nenásilne prinútiť, aby si kúpil váš produkt či službu. Dobrý textový obsah sa vždy sústredí na vašu USP – Unique Selling Proposition (voľne preložené – unikátna predajná výhoda). Ale to ešte zďaleka nie je všetko…
Nepodceňujte silu príbehu
Čitateľ by mal z textu na vašom webe či blogu pochopiť, čo mu viete ponúknuť a čo je vaša najväčšia konkurenčná výhoda. Platí tu ale jedno pravidlo: spôsob, akým komunikujete a akým sa s čitateľom zhovárate je extrémne dôležitý. Nezabúdajte na silu príbehu, ľudská myseľ miluje príbehy už od detstva. Slová, ktoré použijete, by mali vzbudzovať zvedavosť a chuť čítať ďalšiu vetu.
Prečo na slovách záleží alebo prečo potrebujete kvalitný copywriting pre svoju firmu
1) Až 60 % ľudí klikne na prvé 3 organické výsledky na Googli
Pri hľadaní na Googli ľudia veria viac organickým výsledkom ako tým plateným. Veľa firiem netuší, že textovým obsahom si dokážu zlepšiť svoju pozíciu vo vyhľadávaní a dostať sa tak medzi prvé tri pozície.
2) Až 14,6 % všetkých leadov získajú firmy vďaka správnej optimalizácii webu
Lead je marketingový pojem, ktorý vyjadruje niekoho, kto sa zaujíma o váš produkt alebo službu. Vďaka správnej optimalizácií webu (SEO – Search Engine Optimization) získate viac leadov ako klasickým outbound marketingom – akým je napríklad direct mail. To je zároveň najväčší dôvod, prečo firmy potrebujú dobrých copywriterov.
3) Firmy, ktoré blogujú, majú 13-krát väčšiu pravdepodobnosť, že získajú pozitívne ROI
Blogovanie je skvelým spôsobom, ako osloviť a nadviazať spojenie s budúcimi zákazníkmi. Nastavenie kvalitnej obsahovej stratégie obvykle začína vytvorením blogu a pokračuje pravidelným publikovaním.
4) Až 82 % firiem získa nových zákazníkov z pravidelného blogovania
Textový obsah je najlepším online predajcom, ak máte copywritera, ktorý vám s tým pomôže.
5) Originálny obsah je dôležitý
V praxi sa často stretávame s tým, že je na weboch umiestnený obsah, ktorý je skopírovaný od konkurencie, dodávateľov a iných internetových zdrojov. Naša rada znie, texty nikdy nekopírujte! Je to možno jednoduchšie a lacnejšie, ale vyhľadávač uprednostní skôr vypublikované texty a vaše bude považovať za duplicitné. Nebude ich preto zobrazovať vo výsledkoch vyhľadávania, čím sa pripravíte o potenciálnych zákazníkov a šancu zaujať ich kvalitnými originálnymi textami.
Nezabúdajte, že ani ten najlepší produkt by sa nezaobišiel bez dobre nastavenej reklamy a marketingu. Kvalitný copywriting je jedným zo spôsobov, ako nakopnúť váš biznis v dnešnom online, ale aj offline svete. Skôr či neskôr si to uvedomí každý podnikateľ a je len na vás, či chcete byť pozadu alebo ísť s dobou.
Ak sme vás presvedčili, že copywriting posunie váš biznis vpred, neváhajte nás kontaktovať 🙂
Photo by Trent Erwin on Unsplash.com