Žijeme v dobe, v ktorej si môžeme online na internete nájsť informácie o tom, čo potrebujeme alebo nakupovať rôzne produkty. Ak chceme, môžeme si pred nákupom vyhľadávať a porovnávať informácie, ktoré nás zaujímajú a takto si vlastne zľahčujeme výber.
Ľudia sú rôzni, vyhľadávajú odlišné veci, zaujímajú ich iné webové stránky. Avšak aj keď sú rôzni, môžeme konštatovať, že každý má záujem o kvalitné informácie, ktoré môže rýchlo nájsť na internete. Webové stránky musia hľadať spôsoby, ako zlepšiť texty na svojom webe, eshope tak, aby zaujali zákazníkov.
Ako zaujať zákazníkov?
Musíte mať dobre napísaný a kvalitný obsah, ktorý je zároveň optimalizovaný pre web, čo zvyšuje pravdepodobnosť nájdenia vašej stránky vo vyhľadávačoch. Nerozumiete, o čom hovoríme? Nevadí. Viac v článku.

Pár rád, ktoré zlepšia vaše texty:
1. Poznajte svoje cieľové publikum
Každá webová stránka by mala klásť dôraz na poznanie svojich zákazníkov a návštevníkov stránky. A teda vedieť, kto je jej primárnym a sekundárnym publikom. Neviete, čo tým myslíme? Nevadí, vysvetlíme. 😊
Predstavme si, že máte e-shop s blogom na dámske spoločenské šaty pre mladé ženy. Primárne publikum budú teda tvoriť ženy, ktoré už u vás nakupovali a poznajú vás. Netreba však zabúdať na to, že stránku môžu navštevovať aj iné ženy, dievčatá, ktoré hľadajú šaty na spoločenskú príležitosť ako svadba, promócie, stužková a podobne. Zároveň to môžu byť aj muži, ktorí hľadajú nejaký darček pre svoju partnerku. Musíte sa uistiť, že váš obsah webu je zaujímavý pre všetky typy publika a poskytovať informácie, ktoré potrebujú.
2. Stanovte si cieľ a kľúčové slová
Dôležité je mať kvalitný text na webe, ale to nie je všetko. Je potrebné mať ho optimalizovaný pre vyhľadávače. Ak máte takto optimalizovaný text na webe, nájde ho oveľa viac ľudí.
Ako vieme Google vo vyhľadávaní najprv zobrazí platené stránky, avšak pod nimi su usporiadané stránky podľa toho, aký kvalitný majú obsah a koľko ľudí ich navštevuje. Ak sa chcete dostať na prvé miesta v tomto poradí, musíte mať kvalitný obsah optimalizovaný pre vyhľadávače a používať vhodné kľúčové slová. Premýšľajte nad nimi a efektívne ich zvoľte. Webový obsah môžete nájsť aj na sociálnych sieťach alebo prostredníctvom odkazov z iných webových stránok, tak využívajte aj na tieto cesty.
3. Prehľadný dizajn
Určite sa vám už stalo, že ste hľadali nejaké informácie a natrafili ste na web, ktorý mal nezaujímavý dizajn a bol zle riešený. Nevedeli ste sa hneď zorientovať, a tak ste stránku okamžite opustili.
Pri umiestnení textov na web je dôležité myslieť aj na samotný dizajn stránky, ktorý má zaujať a pritiahnuť návštevníkov, nie ich hneď odplašiť. Dizajn musí byť prehľadný a zaujímavý. Hlavné informácie majú byť umiestnené v hornej časti stránky, čo zaručí rýchlu orientáciu pre návštevníka. Až potom majú postupne prechádzať k doplňujúcim informáciám v nižších častiach až po úplné detaily o stránke na jej konci.
4. Vizualizácia a obrázky
Nezabúdajte, že ak máte možnosť poskytnúť informácie formou určitej vizualizácie, ako napríklad obrázky, tabuľky alebo video, nebojte sa ich použiť.
Človek si zapamätá informácie lepšie, ak ich uvidí, ako keď mu o nich budete hovoriť. Pri zložitejších textoch sa nebojte odkazovať hyperlinkami na iné články, ktoré pomôžu doplniť vaše tvrdenie. V texte použite obrázky, ktoré sa témovo hodia k tomu, o čom píšete, urobia váš článok zaujímavejším. Nebojte sa v textoch zvýrazniť dôležité myšlienky, a tak na nich poukázať.
5. Píšte jasne, zrozumiteľne a čleňte text
Nikto nemá záujem o dlhé a zavádzajúce texty. Vyberajte vždy podstatu, zamerajte sa na podstatné slová, jednoduché vety, ktoré poskytnú jasné informácie.
Zamyslime sa. Páčila by sa vám stránka, kde by ste stále dookola čítali tie isté omáčky a nevedeli nájsť podstatu? Asi nikomu nie, tak to nerobme ani na svojich weboch! Zároveň si uvedomte, že web je pre každého a ak máme technickejšie zameraný web, mali by sme sa stále uistiť, že poskytujeme pre čitateľa zrozumiteľný obsah. Skúste sa vžiť do kože čitateľa a píšte tak, ako by ste chceli, aby vám to bolo vysvetlené. Využívajte členenie textu, použite hlavný nadpis, podnadpisy, robte odstavce, číslujte ich alebo použite odrážky.
V článku sme sa snažili vystihnúť základnú podstatu kvalitných textov na web. Ak budete dodržiavať týchto pár rád, určite vám pomôžu zlepšiť váš web a skôr zaujmete zákazníkov. 😊 V prípade otázok kľudne píšte.