Úžasný, skvelý, jedinečný, originálny, super, fantastický, famózny, vynikajúci, báječný…
Snažíte sa ovenčiť svoj produkt alebo službu podobným superlatívom v snahe zakódiť do podvedomia zákazníka informáciu o tom, že práve ten váš produkt je skutočne ten naj? Tak potom veľa šťastia.
Pri pomyslení na to, aké je všetko okolo nás super/skvelé/jedinečné a iné podobné sa netreba čudovať, že zákazník má pomaly, ale isto chuť akurát tak strčiť si dva prsty do krku a ignorovať takýto obsah. Ako mu teda podať informáciu, ktorú chceme, v čo najkratšom texte? Ak zákazníka nevieme upútať prvými sto slovami textu, bude ho zaujímať ďalších 1 100?
Sto slov textu je presne toľko, koľko ste si prečítali v úvode nášho článku. Je to rozsah, ktorý výborne poslúži zákazníkovi, ktorý má hlbší záujem o váš produkt (nech je ním čokoľvek). Prostredníctvom takéhoto textu dokážete zákazníkovi povedať, čo je váš produkt, na čo slúži, prečo je lepší ako iné a aký problém rieši. To, čo platí pri písaní článkov, dlhších, ale aj krátkych textov, majte na pamäti ako prvé: otázku – prečítal by som si tento text ja sám? Ako druhá by sa mala rozblikať kontrolka s otázkou – odpovedám na otázku používateľa/zákazníka?
To, že predávate plavky, kódite weby alebo poskytujete poradenstvo v rôznych oblastiach, viete povedať aj jednou vetou. Ak je jasná a výstižná – pochopí, čo robíte. Dlhší text je preto určený už takému zákazníkovi, ktorý hľadá nejaký produkt (už vie, že ho máte aj vy) a zaujíma ho viac. Je to teda človek, ktorý má aktívny záujem. Netreba ho preto nechať bez povšimnutia = iba pri podaní informácie v texte. Špeciálne, ak ide o informácie na webe, viete s obsahom svojich textov výborne pracovať. Napríklad aj pomocou call to action buttonov a spätných odkazov si čiastočne overíte, či ste zákazníka presvedčili, alebo nie.
Ak sa používateľ pustí do dlhšieho textu, je to zväčša preto, že hľadá nejakú informáciu, odpoveď na otázku alebo riešenie svojho problému. Kľúčom k úspechu je vedieť sa vžiť do role používateľa a identifikovať to, čo ho môže zaujímať. Superlatívy, ktoré sme spomenuli v úvode, sú síce fajn, ale iba do určitej miery. Dajte si pozor, aby sa nestali vatou v texte a nevytlačili tak užitočné informácie, ktoré zákazník hľadá.