Možností ako komunikovať v online prostredí je dnes neúrekom.
Web stránka, na základe ktorej ľudia nájdu, čo robíte a čomu sa venujete poslúži výborne ako zdroj základných informácií pre vášho klienta.
Facebook môže skvele fungovať ako „rýchly kontakt s ľuďmi“.
Čo však v situácii, že si vás váš zákazník obľúbi, dokonca si vás na webe občas vyhľadá a zaujíma sa o to, čo práve robíte, čo nové ste pripravili, aký projekt ste zrealizovali a podobne?
Web stránka s nemenným obsahom, prípadne prezentácia prostredníctvom Facebooku, ktorý primárne nie je určený pre veľký objem textu (pokiaľ nemyslíme zdieľaný link na článok) asi nebude to, čo splní potrebu vášho zákazníka – dozvedieť sa o vás viac. Ak teda máte svojmu zákazníkovi čo povedať, mali by ste zvážiť blog. Web stránky bývajú písané príliš oficiálne a univerzálne. Blog má viac možností odhaliť o vás viac a tým pádom sa aj dostať k vášmu zákazníkovi bližšie.
Nemusíte sa hneď ľakať – vôbec nie je potrebné, aby išlo doslova o „každodennú“ záležitosť. Pravidelnosť postovania pri blogu samozrejme platí. Pokojne si môžete určiť, že raz za týždeň je ideálny interval, v ktorom ľuďom poviete svoje novinky, zistenia, odporúčania.
Postovaním na blog sa postaráte nielen o pravidelný obsah pre vašich zákazníkov. Podporíte tak aj vyhľadateľnosť vašej stránky, vytvoríte si priestor pre vlastnú reklamu, získavanie spätnej väzby ako aj priestor pre informovanie svojich zamestnancov aj obchodných partnerov.
Ak sa obávate, že spustenie blogu pre vás bude znamenať zamestnať nové blogerské oddelenie alebo vám vezme z vášho života posledný možný čas na oddych a to nedeľu večer, ostaňte radšej v kľude.
Blogový článok vôbec nemusí byť seminárnou prácou. Veľa obsahu dokážete vyplniť vhodnými fotkami , v neposlednom rade môžete písanie blogu úplne outsourcovať a nechať na agentúru, zatiaľ čo vy budete smerovanie blogu iba koordinovať.
Rozhodnúť sa pre firemný blog vám otvorí nové cesty komunikácie so zákazníkom, ktoré po čase určite oceníte. Mali by ste vedieť, že blog je beh na dlhú trať, pri správnej stratégii však v cieli nikto nie je porazený.