Veľa ľudí si myslí, že byť copywriterom môže byť každý z nás bez toho, aby k tomu potreboval nejaké špeciálne znalosti. V tomto článku vám ukážeme v niekoľkých bodoch, že copywriting je serióznou a plnohodnotnou prácou. Predtým ako ju chce niekto začať vykonávať, tak by sa mal skamarátiť s týmito bodmi a nezabúdať ani na neustále sa vzdelávanie v tejto oblasti.
Mal by mať gramatiku v malíčku
Asi jedným z tých najzákladnejších znakov dobrého copywritera je bezchybná gramatika. Práve samotný text a jeho forma je tou najväčšou vizitkou copywritera, a tak by nemali byť chyby súčasťou takýchto textov.
Mal by vedieť, čo je SEO a kľúčové slová
Dobrý copywriter rozumie modernému svetu, chápe dôležitosť upútavania pozornosti, dokáže formulovať ciele predaja a marketingu a vie, čo najviac o SEO (Search Engine Optimization / optimalizácia pre vyhľadávače) a optimalizácii kľúčových slov. Vhodné narábanie so SEO a s kľúčovými slovami totiž pomáha ovplyvniť pozíciu webu vo vyhľadávači. A asi je každému jasné, že čím je článok vo vyhľadávači vyššie, tým je to lepšie.
Mal by poznať svoje publikum a čitateľov
Ak sa človek snaží presvedčiť ľudí, aby niečo urobili alebo niečo kúpili, tak by mal používať ich jazyk, taký ktorý používajú oni denne a je im prirodzený. Nie je potrebné používať zbytočné frázy či slová, ktoré v konečnom výsledku môžu textu viac uškodiť ako pomôcť. Je dôležité poznať cieľovú skupinu a čitateľov prostredníctvom štúdia, skúmania či robenia si prieskumu. Bez toho by celá práca v podobe textu mohla byť zbytočná a minúť tak požadovaný cieľ.
Mal by byť otvorený diskusii
Správny copywriter verí vo svoje presvedčenie, ale chápe, že nemusí mať vždy pravdu. Mal by byť otvorený spätnej väzbe, no mal by tiež obhajovať svoje nápady, ak je to vhodné. Efektívny copywriter vie, že najlepším krokom je otvorenie dialógu, kde každý môže priniesť a predstaviť svoje myšlienky. Netreba sa ani tváriť, že nemá problém s hociktorou témou, pretože nikto z nás neovláda všetky témy a oblasti.
Mal by sa neustále vzdelávať a napredovať
Copywriter je súčasťou online sveta, ktorý sa mení a vyvíja každý deň. Preto je potrebné neustále sa vzdelávať či už prostredníctvom čítania si odbornejších článkov, ktoré prinášajú tie najnovšie trendy alebo absolvovaním rôznych kurzov. Niekedy aj obyčajné čítanie obľúbenej knihy môže pomôcť, už len tým, že si človek rozširuje svoju slovnú zásobu.