Keď rozumieme tomu, čo sa v texte píše, autor si nás ľahko získa na svoju stranu. Naučte sa v druhých vzbudiť konkrétne pocity či spomienky.
Nie je to obyčajný text. Vonia a spieva!
Premýšľali ste niekedy, prečo sú niektoré knihy, časopisy či dokonca filmy a seriály také úspešné? Väčšina z nich sa nám zapáči práve preto, že nám predkladajú dobre známe scénky zo života.
Keď autor píše o ceste električkou, ktorou sami chodievame každý deň do práce, alebo nám opisuje výhľad z dobre známeho kopca, je nám celý text akosi bližší a naša predstavivosť sa nemusí trápiť s vytváraním všemožných obrázkov.
No nielen známe miesta, ale i pocity nás dokážu lepšie vtiahnuť do deja, resp. nám pomôžu lepšie pochopiť, čo nám autor textu (umeleckého či reklamného) chce povedať. Stačí spomenúť vôňu jablkového koláča alebo hmlu, v ktorej sa takmer nedá nadýchnuť, hneď sa nám začnú zbiehať sliny alebo si spomenieme na to, ako sme v takej hmle kráčali minulú jeseň.
I opis dobre známych situácií, ako keď niekto v paneláku začne vŕtať presne v momente, keď ste uložili deti spať, alebo sa deň čo deň zdravíte človeku, ktorý sa vám nikdy neodzdraví, môže byť užitočný v tom, aby ste si pozornosť čitateľa okamžite získali.
Chcete sa s ním ešte viac pohrať? Čo tak naňho zaútočiť s textom alebo názvom dobre známej pesničky? Docielite, že ju z hlavy nepustí a bude si ju pohmkávať počas celého čítania.
Čo čitateľ pozná, to je mu blízke
Keď v texte strelí zátka šumivého, čitateľ dostane chuť sa osviežiť nápojom, keď postava plače nad stratou blízkeho, čitateľ trúchli s ňou, lebo dobre pozná ten pocit prázdna.
Používajte pri tvorbe textov slová, ktorým príjemca rozumie, predkladajte mu situácie, s ktorými sa bežne stretáva, dovoľte mu pousmiať sa a povedať si, áno, to je pravda. Ale sa aj vydesiť a ubezpečiť sa, že toto sa mne nikdy nemôže stať!
Či chcete svojím textom predať nejaký produkt, alebo tvoríte umelecký text (poéziu, prózu), píšte s dôrazom na pocitovosť. Cítite sa pri tvorbe svojho článku dobre? V tom prípade sa tak určite bude cítiť aj jeho príjemca.
Zapojte do písania všetky svoje zmysly. Aj ten šiesty, vďaka ktorému zožnete úspech.