PR článok je forma reklamy, ktorá vám môže priniesť zaujímavé výsledky, pokiaľ sa pri jeho tvorbe vyhnete niekoľkým zásadným chybám. Dobre napísaný PR článok by mal predať váš produkt či službu, no vždy nenásilne a nenápadne. Každé jedno napísané (ale aj vyslovené) slovo môže buď odradiť, alebo motivovať ľudí, aby sa o vás chceli dozvedieť viac.
1. Chyba – Obsah článku nie je pre čitateľa ničím prínosný
PR článok by mal mať vysokú informačnú hodnotu, mal by byť pre čitateľa niečím prínosný a zaujímavý. Predtým než niekde uverejníte PR článok, mali by ste si odpovedať na nasledujúce otázky:
- Prináša článok nejakú novú informáciu pre môjho čitateľa?
- Bude sa o to zaujímať aj niekto, kto nemá zatiaľ o danej problematike veľké povedomie?
- Bude to vôbec niekoho zaujímať?
Váš čitateľ sa nesmie nudiť a nesmie mať pocit, že stráca čas. Povedzte mu preto, prečo by mal váš článok dočítať až do konca (čo zaujímavé sa dozvie). Skúste ho zaujať a vytvoriť si s ním vzťah, koniec koncov, o tom PR článok predsa je – Public Relations.
2. Chyba – Nemáte jasno v tom, kto je váš čitateľ
PR článok by sa mal držať určitej štruktúry. Najprv by mal byť predstavený samotný problém, ktorý čitateľ má. Následne by malo byť poskytnutých niekoľko možných riešení, vrátane možnosti vyriešiť problém pomocou vášho produktu alebo služby. Tu sa hneď dostávame k dôležitej časti, ktorou je poznanie čitateľa. Položte si preto otázky:
- Kto je váš čitateľ?
- Čoho sa obáva?
- Aké problémy rieši?
- Po čom najviac túži?
Ak nedokážete identifikovať vášho čitateľa, je len malá šanca, že ho presvedčíte a dostanete na svoju stranu.
3. Chyba – Nadpis článku nepriláka pozornosť
Nudné, strohé a nezaujímavé názvy sú kameňom úrazu a môžu spôsobiť, že na váš článok nikto neklikne. Názov by mal vzbudzovať zvedavosť a chuť dozvedieť sa viac. Niekoľko nami overených tipov pre nadpisy:
- Nadpisy s otázkou: Chcete ušetriť viac ako 1000 Eur ročne?
- Nadpisy s číslovkou: 5 dôvodov, prečo je lepšie cvičiť ráno než večer
- Nadpisy s výzvou k akcii: Staňte sa odborníkom na PR články!
- Nadpisy s vytvorením zvedavosti: Najčastejšie chyby pri písaní PR článku
Keď máte článok pripravený, prejdite si ho ešte raz a skontrolujte jazykovú a štylistickú stránku. Nie je nič horšie než chyby z nepozornosti či rýchleho písania, ktoré pôsobia neprofesionálne.
Pokiaľ sme vás zaujali a chceli by ste s nami vykúzliť nejaký PR článok, neváhajte sa nám ozvať. 🙂