Patríte medzi copywriterov? Ak často čarujete s textami, mali by ste si dať pozor na niektoré úskalia písania článkov. Ak si osvojíte naše rady, máte vyhraté – o vaše texty bude bitka.
Byť dobrým copywriterom je v dnešnej dobe dôležité. Ak sa osvedčíte, o svoj milovaný džob neprídete ani v budúcnosti. Ako je to možné? Vaša práca – písanie originálnych textov – bude žiadaná aj o pár rokov, roboti ani iná automatizácia vás nepoloží.
Chytré a prepracované texty, ktoré sa rodia v hlavách copywriterov, totiž len tak niečo nenahradí. Vyhnite sa častým chybám, ktoré vás oberajú o čitateľov. Týchto drobných prešľapov by sa žurnalisti a copywriteri mali vzdať.
1. Zabúdanie na odseky
Pri písaní je veľmi dôležité dodržiavať odseky. Nie je tajomstvom, že každý čitateľ číta najskôr pohľadom, až potom sa pustí do reálneho čítania celého textu. Ak je váš článok celistvý, bez odsekov, už na prvý pohľad čitateľa nudí a vytvára mylnú predstavu, že je dlhý a „o ničom“. Či už sa vám to páči alebo nie, ľudí lákajú skôr krátke texty alebo texty, ktoré sa tak tvária.
Ako docielite, že aj zdanlivo dlhší text nebude pôsobiť ako nekonečný elaborát? Dodržiavanie krátkych odsekov dokáže divy! Odseky by nemali presiahnuť šesť po sebe nasledujúcich riadkov. Ak sa týmto pravidlom budete riadiť, texty budú vyzerať oveľa atraktívnejšie než nekonečný celistvý článok.
2. Nadpisy nie sú zaujímavé
O dnešných čitateľoch koluje, že sú “hltači” titulkov. A niečo na tom bude! Ak človeka nezaujme titulok, na článok neklikne. To je pravda, s ktorou sa treba zmieriť. Čo z toho vyplýva?
Dbať by ste mali na atraktívnosť nadpisov. Nikdy tento fakt nepodceňujte, pokojne nad nimi strávte nejaký čas, kým sa rozhodnete, čo napíšete. To isté platí aj pri podnadpisoch, ktoré by mali byť rovnako atraktívne ako samotný titulok.
3. V článkoch nefigurujú odrážky ani iné členenie
Copywriter tvorí populárne a čítané texty, ak sú v nich odrážky a číslovanie. Prečo? Text musí na prvý pohľad zaujať – to sa stane, ak do článku pridáte obľúbené členenie odrážkami alebo číslami. Pre čitateľov je takto upravený a rozdelený text oveľa atraktívnejší a zdá sa byť aj kratší. Úspešne tak zamaskujete, že má dĺžku niekoľko tisíc znakov.