Obsahový marketing, teda content marketing, je súčasným trendom, kedy všetci tvrdia, že text je kráľom úspechu. A majú pravdu. Pretože nič nie je podstatnejšie na webe ako samotný text.
Dnešné firmy si už zväčša uvedomujú, že vytvárať si aký-taký vzťah so svojimi zákazníkmi je prvým krokom k úspechu. Úprimne, máloktoré to však aj reálne dokážu na úrovni robiť. Ťažko si predstaviť zákazníka, ktorý by bol nadšený z toho, že sa ho nejaký bazár Horná-dolná pýta na pondelok v práci alebo či oslavuje aktuálny Deň čokolády. Popravde, skôr ho zaujímajú aktuálne akcie, zľavy a súťaže. V tomto prípade je hlad po interakcii s klientom na mieste, akurát je potrebné mu podsunúť tú správnu dobrotu.
Chytrejší a skúsenejší marketéri si uvedomili, že tradičné marketingové postupy už na klientov či potenciálnych klientov nestačia. Sú každou minútou menej efektívne, a preto sa začali veľké i malé firmy otáčať iným smerom. Našťastie, tým lepším.
Čo to teda ten content marketing je? Obsahový marketing si zakladá na plnohodnotnom obsahu, ktorý návštevníka webu zaujme a prinúti ho ostať a čítať ďalej. Text sprevádzajú aj videá, e-booky, sprievodné materiály či infografiky. Primárnym rozdielom v bežných textoch, ktoré ste doteraz videli na webe, a textami napísanými stratégiou content marketingu, je fakt, že v nich nejde o predaj. (V konečnom dôsledku k nemu klient síce dospeje, ale predurčuje to práve text.) Pointou je jednoducho iba komunikácia. Záujem o klienta, načúvanie jeho požiadavkám, ktoré sa neskôr pretransformujú do služieb.
Vytváraním a zdieľaním hodnotného, verejne prístupného obsahu pritiahnete návštevníkov na web, zaujmete ich a prilákate na opätovnú návštevu. Obsah, ktorý na webe budete mať, by mal samozrejme súvisieť s vaším produktom. Inými slovami, ľudia budú vzdelávaní a informovaní, takže vás budú poznať, budú vás mať radi a budú vám dôverovať dostatočne na to, aby si kúpili produkt práve od vás. Inšpiráciou môžu byť napríklad svetové značky ako Red Bull, sušienky OREO či mladá značka oblečenia Nasty Gal. Vďaka zaujímavému obsahu ich na sociálnych sieťach sledujú takmer všetci.
Uvedomujeme si, že vytvárať kvalitný obsah nie je najľahšie, nikto predsa nemá super schopnosti, aby vedel všetko zvládať ľavou-zadnou. Content marketing je náročná práca, ktorú však v Kreatívnom pere zvládneme ľahšie, pretože sa textom venujeme profesionálne. A môžeme vám zaručiť, že akýkoľvek obsah, či už na webe alebo sociálnych sieťach, určite nedopadne takto.
Autor: Kristína Karabinošová