Súčasťou online marketingu je aj propagácia firiem na sociálnych sieťach. Jedny sú vhodné na komunikáciu so zákazníkmi, druhé komunikujú prostredníctvom obrázkov, ďalšie nás spájajú s potenciálnymi spolupracovníkmi. Viete sa na sociálnych sieťach prezentovať?
Marketing na sociálnych sieťach chce zvyk
Každý, kto je zaregistrovaný na niektorej zo známych sociálnych sietí (Facebook, Instagram a pod.), určite sleduje svoje obľúbené firmy a necháva sa ovplyvňovať predkladanými obsahmi.
Aj z vlastných skúseností teda viete povedať, čo sa vám ako zákazníkovi páči. Je veľmi príjemné, ak na nás firmy nezabúdajú a s pravidelnosťou sa nám prihovárajú. Či nám predstavujú novinky z odvetvia, v ktorom pôsobia, alebo vyhlasujú zaujímavé súťaže i ankety.
Podstatou marketingu na sociálnych sieťach je ostať v povedomí zákazníka aj v takom „súkromnom“ priestore, ako je jeho nástenka, ktorú pravidelne sleduje.
Aby si vás teda aj vaši fanúšikovia zakaždým všimli, podstatné je výrazné logo, prípadne iný znak, vďaka ktorému vaše príspevky nikdy neprehliadnu. Preto dbajte o každý jeden obrázok, fotografiu i vaše texty. Jednotnosť sa vypláca.
Pomôže vám grafik i copywriter
Nemáte čas na to, aby ste sa zákazníkom venovali aj zvlášť na sociálnych sieťach? Riešením by bolo prizvať na pomoc grafika alebo copywritera, ktorý to navyše bude vedieť aj s textami.
Obsahová stránka príspevkov je rovnako dôležitá ako kvalita fotografií a obrázkov. Cieľom marketingu na sociálnej sieti nie je prvotne predať nejaké výrobky alebo služby, ale upozorniť na nové trendy, situáciu vo svete, príp. filozofiu, ktorú vyznáva aj vaša spoločnosť.
Zákazníci majú radi tiež moment prekvapenia – napr. vtipné príspevky (v rámci normy) alebo vyhlásenie zaujímavej súťaže. Ak majú spozorovať, že vám na nich záleží, potom je nutné, aby ste si pridávanie príspevkov na sociálnu sieť naplánovali. Dnes už existujú nástroje na plánované uverejňovanie príspevkov, takže starosti vám odpadávajú.
Dobrými textami/komentármi si budujete dobré meno
Ako z názvu vyplýva, sociálna sieť chce spájať ľudí s podobnými názormi, preferenciami a záľubami, preto vytvorením vlastného profilu beriete na seba veľkú zodpovednosť.
Okrem toho, že ponúkate zákazníkom hodnotný obsah, i oni budú často reagovať na vaše slová či diskutovať medzi sebou. Je preto nesmierne dôležité odpovedať na otázky či komentáre zákazníkov a dokázať im, že si ich záujem vážite.
Nezabúdajte, že s každým príspevkom, ktorý zverejníte, by sa mala pred očami zákazníkov viditeľne objaviť aj výzva k akcii (napr. návšteva webu, e-shopu, zapojenie do súťaže a pod.). Sociálne siete sú silným marketingovým nástrojom, nepodceňte ich vplyv a radšej ich nechajte spravovať odborníkmi.