Zamýšľali ste sa niekedy nad tým, aké by to bolo dostať váš biznis na televízne obrazovky? Na prvé počutie to môže znieť ako super nápad, veď reklama v televízii vôbec nie je lacná záležitosť, tak predsa sa účinok musí dostaviť! Ukážeme vám, že to tak vôbec nemusí byť a porovnáme si televízne reklamy s PR článkami na internete.
Hneď na úvod sa patrí napísať, že porovnávanie televíznych reklám s PR článkami nie je úplne jednoduché, keďže ide o dve odlišné (cenovo, dosahom a aj spracovaním) spôsoby prezentácie. Pokúsime sa však na to pozrieť z pohľadu účelnosti a efektívnosti pre rôzne druhy biznisu. Ukážeme vám, ako môžete cenovo dostupné PR články využívať vo svoj prospech a akým spôsobom vám môžu priniesť zákazníkov.
Reklama v televízii je považovaná za bežnú a trochu otravnú súčasť televízneho programu, ktorú bežní diváci príliš neobľubujú. Niet sa čo čudovať, veď taká reklama prerušuje divákom obľúbený film či seriál a navyše, ak sa často opakuje, pôsobí až dráždivo. Na strane druhej, toto je jedna z výhod reklamy v televízii, veľmi jednoducho sa dostáva divákovi do povedomia a vytvára určitú emóciu. A to je práve jedným zo zlatých pravidiel reklamného biznisu – vytvoriť emóciu, naštartovať interakciu a vzbudiť pozornosť.
Cena za televíznu reklamu ale nie je nízka, okrem samotného času treba myslieť na celý realizačný tím, ktorý reklamu vytvorí a to už sa pohybujeme v desaťtisícoch a v niektorých prípadoch až státisícoch eur. To je bezpochyby rozpočet, ktorý bežný podnikateľ nemá k dispozícii.
Bez televíznej reklamy sa však vaša firma bez problémov zaobíde. Stále viac ľudí má prístup k internetu, stále viac ľudí prostredníctvom internetu nakupuje a mnohých ľudí internet ovplyvňuje v nákupnom správaní. Prečo to teda nevyužiť? Prezentácia firmy na internete je stále lacnejšia v porovnaní s cenami za televízne reklamy a navyše účinky internetovej reklamy sú veľmi dobre merateľné. Využiť môžete množstvo spôsobov a doslova cenu zlata majú kvalitne spracované PR články, ktoré z čitateľa spravia (možno aj nadšeného) zákazníka. Ako by mal takýto kvalitný PR článok vyzerať?
Nastoľte čitateľovi problém a ukážte ako ho riešiť, pridajte do PR článku rady zdarma, pomôžte sa zákazníkovi zorientovať. Umiestnite PR článok tam, kde očakávate výskyt vašich zákazníkov. Predávate kozmetiku? Oslovte weby venujúce sa ženám, mamičkám, móde. Umiestnite do PR článku odkazy priamo na vaše produkty, ak zákazníka článok zaujme, chce daný produkt vidieť a posúdiť hneď.
Toto je jedna z výrazných výhod, ktoré majú PR články oproti televíznym reklamám. Zákazník na produkt, ktorý videl v reklame, môže rýchlo zabudnúť, pričom dobre napísaný PR článok ho k produktu priamo dostane a celé to môže byť na jediný klik. PR článok nemusí byť príliš dlhý ale najmä úderný, adresný a s pridanou informačnou hodnotou, ktorú zákazník ocení.
PR články vám zdvihnú návštevnosť, predaje a v konečnom dôsledku aj zisk. Bonusom je výborná merateľnosť účinku a možnosť testovania, dolaďovania za finančne omnoho menej náročných podmienok.