Nijaká práca nás nikdy nebude baviť na sto percent, pretože aj „dream job“ so sebou nesie rôzne úskalia. Niečo nefunguje, ako má, sme v časovom sklze, bez nápadov a chuti pracovať alebo ako copywriteri dostaneme zadanie, do ktorého sa nám veľmi nechce… Čo nám v takých chvíľach pomôže?
Stavte na obľúbené rituály pri písaní
Deň čo deň sa opakuje rovnaký scenár. Máte naplánované zhotoviť určitý počet textov. Niekedy ich zvládnete do dvoch hodín, inokedy by bol aj celý deň krátky. Obzvlášť ak vám nesadne téma alebo myšlienkami lietate niekde úplne inde – riešite rodinné problémy, plánujete bývanie, dovolenku…
Čo vám v tejto chvíli pomôže vzchopiť sa? Niekomu stačí naliať do ucha obľúbenú hudbu, iný nezačne pracovať skôr, ako ochutná (celú) tabuľku čokolády ležiacu na stole, a ďalší je bez vône kávy nepoužiteľný ako nohavice bez opasku. Našli ste sa medzi nimi aj vy? I copywriter je len človek a občas sa mu naozaj nechce pracovať so slovami a tvoriť pútavé texty.
Nájsť kameň úrazu, ktorý vám bráni v tvorbe
Ak nepomôže ani krátky pobyt na čerstvom vzduchu, dostatočné osvetlenie pracovného stola či drobná rozcvička v kancelárii, možno stačí v hlave doriešiť to, čo vám bráni v tvorbe. Vybaviť si dôležité telefonáty, pohľadať na internete, čo vás zaujíma, alebo dokončiť projekty, ktoré ste si odložili na neskôr.
Máte založený diár? Aj keď uložíte svoje povinnosti na papier, aby ste si ich mohli postupne odškrtávať, veľmi tým pomôžete svojej koncentrácii. Keď na ne budete neustále myslieť, váš mozog nebude pripravený riešiť nové úlohy.
Skvelý trik je tiež nechať sa niečím motivovať. Keď napíšem tento text, môžem si objednať nové topánky, ísť s priateľmi na kávu či sa venovať rodine. Nikto vaše povinnosti nevykoná miesto vás, pretože vy ste za to platení a na vaše nadanie sa vo firme spoliehajú.
Neostáva vám teda iné než sa odosobniť od toho, čím žijete a čo vás zaujíma, a venovať sa chvíľu tomu, čo zaujíma vašich klientov a ich zákazníkov.
Téma textu nemusí vždy vyhovovať
Medzi úskalia copywritingu patrí určite aj to, že nie vždy tvoríte texty, ktoré vás bavia. No schválne, dokázali by ste napísať čosi o elektromotoroch, poľovníckych potrebách alebo bytovom dizajne, ak by vás dané témy vôbec nenadchli a nikdy predtým ste ich neriešili? Aj v školskej jedálni nám raz chutilo, a inokedy sme krivili ústa. V živote sa tieto situácie opakujú, aj keď v malých obmenách, no sú tu na to, aby nám pomáhali v osobnom rozvoji a naučili prekonávať samých seba.
Tému, ktorá vám najbližšie nesadne, si jednoducho treba detailne naštudovať (pomôžu popisy produktov, odborné články, diskusné fóra a i.). Oberie vás to síce o čas, ale na druhej strane získate cenné informácie, s ktorými už bude oveľa ľahšie vytvoriť zmysluplný text.