Čo tak začať pracovať efektívnejšie?

Kto by nepoznal situáciu, kedy sa nám do žiadnej úlohy nechce? Sadneme si k nej, ale zrazu vidíme v byte neporiadok, prepadne nás hlad alebo sme úplne dehydrovaní. Je až zarážajúce, koľko kreativity sa v nás zrazu nájde pri zdôvodňovaní odkladu úloh. Inými slovami prokrastinujeme, čiže odsúvame úlohy na neurčito. Prokrastinácia je nepriateľ hlavne pre ľudí, ktorí nemajú nad sebou šéfa s varovne zdvihnutým ukazovákom.

5 schodíkov k úspešnej PPC kampani

Popularita PPC kampaní v posledných rokoch stále stúpa. Dôvod je jednoduchý. Väčšina potenciálnych klientov sa stala voči blikajúcim bannerom imúnna. A preto sa mnohí pokúšajú priviesť zákazníkov na svoju stránku prostredníctvom PPC reklamy.

Vytvorenie takejto reklamy nie je až také jednoduché. Inzerenti nedbajú na kvalitu inzerátov a o pravopisných chybách ani nehovoriac. Preto vám prinášame našich 5 rád, ako na to.

Content marketing je v kurze. Vy ste o ňom ešte nepočuli?

Obsahový marketing, teda content marketing, je súčasným trendom, kedy všetci tvrdia, že text je kráľom úspechu. A majú pravdu. Pretože nič nie je podstatnejšie na webe ako samotný text.

Dnešné firmy si už zväčša uvedomujú, že vytvárať si aký-taký vzťah so svojimi zákazníkmi je prvým krokom k úspechu. Úprimne, máloktoré to však aj reálne dokážu na úrovni robiť. Ťažko si predstaviť zákazníka, ktorý by bol nadšený z toho, že sa ho nejaký bazár Horná-dolná pýta na pondelok v práci alebo či oslavuje aktuálny Deň čokolády. Popravde, skôr ho zaujímajú aktuálne akcie, zľavy a súťaže. V tomto prípade je hlad po interakcii s klientom na mieste, akurát je potrebné mu podsunúť tú správnu dobrotu.

Prečo je copywriting nevyhnutný pri komunikácii firmy?

Všetko so všetkým súvisí. Aj takto jednoducho môže znieť vysvetlenie na zdanlivo komplikovanú otázku. Taktiež vám takáto odpoveď môže pomôcť pri skúške z marketingu na vysokej škole, vraj to uznávajú. A nie nadarmo. Marketingová komunikácia ako proces sa skladá z viacerých menších častí, z ktorých každá má svoj význam.

Ako sa nestať klientom z pekla

V zahraničí je veľmi obľúbená stránka s názvom Clients from hell (Klienti z pekla), ktorá má už aj lokálnu českú podobu s názvom Český klient. Neustále na nej pribúdajú prepisy rozhovorov alebo krátke nepríjemné situácie, ktoré absolvovali dodávatelia webových, grafických či marketingových služieb so svojimi klientmi. Tieto zážitky sú už také populárne, že tie najlepšie sa tlačia na tričká a plagáty.

Samozrejme, záporným hrdinom týchto situácií je vždy klient. Raz je netrpezlivý, raz lakomý, tvrdohlavý alebo jednoducho – hlúpy. Opísať nepríjemnú, ale veľakrát aj ironicky vtipnú situáciu je liekom na dodávateľove nervy. Ale čo klient? Určite pre nikoho nie je príjemné, že sa mu smejú za chrbtom.

Chcete byť skvelými klientmi? Prečítajte si týchto pár rád, ktoré vám pomôžu stať sa – minimálne pre copywriterov – klientom z neba.

10 klamstiev, ktoré vám tvrdia copywriteri

Najať si copywritera na Slovensku ešte nie je také samozrejmé ako v zahraničí. Tam je úplne prirodzené, že firma, ktorá sa rozhodne spustiť svoju webstránku, potrebuje napísať PR článok alebo zostaviť  e-mailový newsletter, si najme copywritera, aby pre ňu vytvoril perfektné texty.

Ak o najatí copywritera ešte len rozmýšľate a chcete predísť zlým skúsenostiam, prečítajte si, akými argumentami vás môže copywriter oklamať.

Dotazník copywritera

Veľakrát sa klienti ozývajú copywriterovi len s hmlistou predstavou, že potrebujú texty na web, ale nevedia, čo vlastne majú napísať a aké podklady priložiť. Hoci je copywriter tvor kreatívny, ťažko premení vodu na víno.

Darmo napíšete, že potrebujete na pol stránky popísať profil vašej firmy, keď o nej nič nevie. Takisto je to pri výrobkoch alebo službách, ktoré ponúkate – ak predávate napríklad postele, musíte o nich vedieť poskytnúť nejaké informácie, ktoré chcete, aby zákazníci vedeli. Nestačí len napísať, že sa na nich dobre spí.

Je však pravda, že začať všetko spisovať je pre majiteľa firmy (ktorý väčšinou zadáva požiadavku na copywriting) nielen žrútom času, ale ťažko sa píše len tak od buka do buka. V Kreatívnom pere preto pri prvom kontakte s klientom posielame podrobný dotazník. Slúži na to, aby sme získali čo najviac informácií a aj heslovito vypísaný nám ukáže smer, ktorým sa máme pri písaní textov uberať.

10 rád ako napísať text, ktorý sa bude dobre čítať

Chcete písať texty, ktoré zaujmú a pobavia čitateľov? Tak čítajte ďalej!

Každý, kto chce získať zákazníkov pre svoje výrobky a služby, čitateľov svojho blogu či návštevníkov svojho webu, potrebuje produkovať silný a pôsobivý obsah (= content).

Content marketing je taký spôsob komunikácie so zákazníkmi, prostredníctvom ktorej si firma dlhodobo buduje kvalitné renomé a povesť odborníka vo svojej oblasti. Takáto forma komunikácie v prvom rade vzdeláva zákazníkov o probléme, ktorý sa produktom pokúšajú riešiť (podnikajte.sk).

Dnes budeme hovoriť hlavne o textovom obsahu. Je ľahké povedať, že treba písať pôsobivé texty (napr. na web či na blog). Ale ako skutočne napísať taký text, ktorý obstojí v mori na nás sa valiacich informácií?

Píš ako rozprávaš?

Nie, nepomýlila som sa, názov článku sa nemá volať “píš, ako počuješ” – známa to veta propagujúca fonetický pravopis, ktorý sa u nás snažil zaviesť Anton Bernolák. S touto upravenou verziou – píš, ako rozprávaš – sa stretávam občas ako s radou pre kreatívne písanie, keď sa nádejným blogerom alebo copywriterom radí, ako sa naučiť zaujímavo písať.

A viete čo? Je to tá najhoršia rada.