Každému úspešnému biznisu by pojmy SEO a copywriting mali byť dôverne známe. Obe disciplíny sú súčasťou komplexného online marketingu vášho webu, bez ktorého sa v dnešnej dobe nezaobídete. Poďme sa teda spoločne pozrieť na to, ako vám kvalitný copywriting pomôže zlepšiť pozície vo vyhľadávači.
Čo je SEO copywriting?
SEO copywriting spočíva v budovaní užitočného, presvedčivého a cenného obsahu, ktorý je zameraný na konkrétne kľúčové slovo a cieľovej skupine pomáha riešiť špecifické problémy.
Za taký obsah možno považovať ten, ktorý čitatelia sami zdieľajú. Článok tak generuje dlhodobú organickú návštevnosť a zlepšuje sa vaša pozícia na Googli pri zadaní kľúčového slova. Vďaka relevancii a kvalite obsahu stúpa autorita vášho webu.
Autorita webu je jedným zo základných prvkov off-page SEO. Mali by ste vedieť, že ide o beh na dlhú trať, prácnosť a trpezlivosť. Informácie na webe je potrebné neustále oživovať a váš blog by taktiež nemal stagnovať.
Chcete vedieť tajomstvo?
Nie je dôležité, aby ste pridávali stovky nových článkov mesačne. Viac sa oplatí investovať do kvalitného copywritingu, ktorého výsledkom bude jeden kvalitný výstup s vysokou výpovednou hodnotou.
7 tipov, ako dosiahnuť lepšiu pozíciu webu vo vyhľadávačoch
Predstavujeme vám 7 účinných a jednoduchých tipov. Techniky sme popísali stručne, ak potrebujete podrobnejšie informácie, alebo vás len jednoducho daná problematika zaujíma, určite sa na nás obráťte, či zanechajte komentár.
1. Jednoduchý a konkrétny nadpis, ktorý na prvý pohľad očarí
Nadpis má čitateľov doslova navnadiť na kliknutie. Je dôležité, aby korešpondoval s obsahom článku a nezavádzal. Zo SEO hľadiska je potrebné, aby nadpis zahŕňal kľúčové slovo.
Overenými návnadami na kliky sú najmä:
- používanie čísel
- vzbudenie zvedavosti
- oznámenie novinky
- trocha kontroverznosti
Viete, aké nadpisy sú najúspešnejšie? Tie bulvárne 🙂
2. Formát článkov
„Nesúďte knihu podľa obalu,“ v online svete jednoducho neplatí. Forma článku je pre čitateľa veľmi podstatná, pretože texty bez pauzy sa nikomu nechce čítať.
Ďalším pravidlom je teda členenie textov na menšie úseky. Podtitulky čitateľa usmernia a dobre popisujú obsah webu vyhľadávačom. Odrážky, číslovky a odstavce s 2-3 vetami umožňujú návštevníkom vašich stránok text očami skenovať.
3. Energetické slová a aktívny hlas
Z toho čo ponúka vaša firma, by ste mali byť nadšený najmä vy. Pri spolupráci s copywriterom mu dajte jasne najavo všetky výhody vašich produktov, ale napríklad aj komunikačný tón vašej značky. To mu umožní napísať živé a dynamické texty.
Náš tip: nevyhýbajte sa „silným“ slovám a používajte mäkčene a dvojhlásky:
-
- slová s ž, č, š a inými mäkkými spoluhlásky dokážu čitateľa nakopnúť k akcii
- dvojhlásky zasa slúžia k vyjadreniu otvorenosti vďaka svojmu tónu
4. Hustota kľúčových slov
Ak zadáte copywriterovi kľúčové slová a on nimi doslova vytapetuje text, na spoluprácu sa radšej vykašlite. Pri písaní je potrebné myslieť na to, že obsah je v prvom rade pre ľudí, nie pre roboty vyhľadávačov.
Kľúčové slová sa vyplatí používať rozumne a nahrádzať ich synonymami.
5. Meta popisy web stránky
Meta popisky sú vašou vizitkou, pretože ich čitateľ vidí ako prvé. Zobrazujú sa pod názvom firmy vo chvíli, v ktorej sa vaša stránka objaví vo výsledkoch vyhľadávača. Úlohou tohto “úryvku” je priblížiť používateľovi, o čom stránka je, upútať jeho pozornosť a naviesť ho k akcii.
6. Linkbuilding
Obsah je v očiach algoritmov Googlu cennejší, ak naň odkazujú externé dôveryhodné weby. Z pohľadu čitateľa ide o skvelý spôsob, ako podporiť kľúčové body, ktoré si má všimnúť.
7. Interné odkazy
Rovnako ako externé odkazy, aj interné odkazy prinášajú hodnotu a zlepšujú čitateľskú skúsenosť. Vďaka prepracovanej internej štruktúre odkazov, ktorá ovplyvňuje prehľadávanie webu, vaša stránka dosiahne lepšie vyhľadávacie pozície.
Pokiaľ chcete SEO copywriting vyskúšať na vlastnej koži, spojte sa s nami akoukoľvek formou. Tešíme sa na spoluprácu.
Máte doplňujúce otázky alebo potrebujete niečo vysvetliť? Aké sú vaše techniky na zlepšovanie pozícií vo vyhľadávaní? Napíšte nám do komentára.