Všetko so všetkým súvisí. Aj takto jednoducho môže znieť vysvetlenie na zdanlivo komplikovanú otázku. Taktiež vám takáto odpoveď môže pomôcť pri skúške z marketingu na vysokej škole, vraj to uznávajú. A nie nadarmo. Marketingová komunikácia ako proces sa skladá z viacerých menších častí, z ktorých každá má svoj význam.
Copywriting (písanie reklamných textov) má v komunikácii značky významnú úlohu. Každá spoločnosť, ktorá ponúka produkty alebo služby, musí komunikovať (teda nemusí, ale v tom prípade o nej takmer nikto nevie). Začína to pri komunikácii majiteľov firmy, ktorí spoločne postavia biznis plán a rozhodnú sa podnikať, pokračuje komunikáciou po rôznych médiách a kanáloch, kde sa snažia o zvýšenie povedomia svojej značky alebo produktov, a končí to komunikáciou so zákazníkom, ktorý si daný produkt chce kúpiť. Predstavte si, že by ste celý tento proces vynechali. Čo by ostalo? Založenie firmy a sebavedomé vyhlásenia o podnikaní a slobode zamestnania. Prinajlepšom.
,,Kto chce predávať, musí sa naučiť rozprávať.”
Téme copywritingu a komunikácie je dôležité venovať sa od samotného začiatku. Aké sú vaše produkty? Keby ste ich predávali vašim známym a rodine, ako by ste ich opísali? Chcete, aby vašu značku ľudia vnímali hravo alebo konzervatívne? Môžete prehlásiť, že váš produkt je jedinečný alebo predávate niečo, čo trh pozná? Viete akým jazykom rozpráva cieľová skupina, pre ktorú je produkt určený? Odpoveď musíte poznať vy. Pátrajte do hĺbky. Spoznáte tak lepšie váš produkt a všetky jeho benefity, ktoré potom výrazné pomáhajú pri komunikácii.
Väčšina copywriterov hovorí “odlíšte sa”. Ja hovorím “buďte úprimní a povedzte váš príbeh jednoducho”. Dokážete opísať váš produkt jednou vetou? Ak nie, trénujte. To všetko sú procesy, ktoré zlepšujú komunikáciu medzi značkou a zákazníkom. Zároveň je to skvelý spôsob, ako lepšie spoznať vaše podnikanie a to, čo robíte. Ľudia majú radi úprimné príbehy a ešte radšej úspešné príbehy, buďte k nim otvorení.
,,Každá značka má čo povedať. To, čo odlišuje Colu od Pepsi, je spôsob, nie chuť.”