Každého, kto chce na nás len zarobiť, dokážeme hneď odhaliť. Ospevuje seba, svoje výrobky a služby, až nás o chvíľu prestane baviť či sa nám úplne znechutí. Copywriter stojí na strane čitateľov/zákazníkov a hovorí im len to, čo je pre nich prínosné.
Nenápadná reklama zameraná na potreby zákazníka
My ľudia sme už takí. Nikto nechce neustále za niečo platiť a uvažovať, ako vyžije z výplaty. Žiaľ, je fenomén doby, že dnes už nič nie je zadarmo.
A práve tá naliehavá túžba mať všetko a výhodne nás denne núti vyberať si tie najlepšie alternatívy, či ide o domácnosť, módu, techniku, zdravie, alebo chvíle relaxu. Akúkoľvek reklamu môžeme vnímať ako snahu výrobcu zarobiť na nás.
Pre každú firmu je teda v súčasnosti nesmierne ťažké vyniknúť. Keď je konkurencia priveľká, na nástroje online marketingu sa dá vždy spoľahnúť. Odborníci na SEO a copywriteri zviditeľnia vaše produkty bez toho, aby ste vyzerali, že si robíte reklamu.
Keď textom provokujeme k činu
Predstavte si, že sa vám dostane pod ruku článok, ktorý už od samého začiatku myslí na vás a vašu rodinu. Nepropaguje žiadny produkt ani službu, jednoducho presne trafil klinec po hlavičke.
V chrípkovej sezóne to môže byť text o tom, ako si posilniť imunitu, v lete článok o rekonštrukcii bývania, na jar text o najlepších dovolenkových destináciách pre rodiny s deťmi.
Zaujímajú vás najmä benefity produktov a služieb, ale ste otvorení aj ich nedostatkom, inak by ste si v hlave nevytvorili komplexný obraz.
Cieľom takýchto PR článkov je prvotne vyvolať v zákazníkovi čo najviac pozitívnych emócií, aby sa napokon rozhodol pre odpoveď áno. Áno, toto je niečo pre mňa, toto zmením, toto si kúpim, aby som bol zdravší/krajší/štýlovejší/múdrejší/vyšportovanejší/šťastnejší. Takéto rozhodnutie by nikdy nevyklíčilo vďaka textu, ktorý od začiatku do konca ospevuje históriu a úspechy firmy XY a jej produktov.
Copywriter pozná cieľovú skupinu
Každý copywriter by sa mal zaujímať o potenciálnych zákazníkov. Dostať sa im do hlavy, dotknúť sa základných otázok, ktoré sa v súvislosti so spracúvanou témou vynoria, jednoducho sa na problém pozerať očami cieľovej skupiny.
Úspešný text na čitateľa neútočí. Nehovorí mu, že sa v niečom mýli alebo že doteraz niečo robil nesprávne. Copywriter predpokladá, že čitateľ je uvedomelý a charakterný človek, preto s ním nehovorí ako s menejcenným či hlúpym.
Dobre napísaný PR článok alebo i obyčajný text v popise kategórie by mal v zákazníkovi vyvolať túžbu vyniknúť a daný produkt vlastniť. A tá najlepšia cesta, ako si ho získať na svoju stranu, je docieliť, aby si myslel, že na tú skvelú myšlienku prišiel on sám.